Top 10 élelmiszer amely segít leküzdeni a stresszt

Mikor bekerülünk a stressz  ellenőrizhetetlen spiráljába  és úgy érezzük nem bírunk megküzdeni vele hajlamosak vagyunk elhanyagolni a szervezetünket.Nem töltjük fel elég üzemanyaggal amikor a legnagyobb szükségünk van arra, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból.Együk magunkat stresszmentesre! Ez ugyan nem valami szép kifejezés de nem tudtam jobb kifejezést találni a dologra. Az itt felsorolt élelmiszerek nemcsak erősítik energiánkat és segítenek megőrizni hidegvérünket, de ellensúlyozni is tudják a stressz káros hatásait a szervezetünkben.

A banán

A banán nemcsak gazdag káliumforrás amely segít csökkenteni a feszültséget, hanem tökéletes forrása a triptofán nevű aminosavnak amely növeli a szerotonin (egyszerűen csak boldogsághormonnak hívják) és a melatonin képzést . Ez utóbbi megfelelő szintje a mély, pihentető alváshoz kell. Egy kis banán és máris derűsebbnek érezzünk magunkat és jobban alszunk.

A tej és a joghurt

A tej és a joghurt kalciumban és B-vitaminokban gazdag tehát nemcsak csontjaink, hanem idegműködésünk egészségét is segítenek megőrizni. Ezen kívül szintén  gazdagok az előbb említett triptofán nevű aminosavban.  Ez megmagyarázza azt is miért segít egy pohár meleg tej minden lefekvés előtt a nyugodt alvásban.

A halak

A halak, mint a tonhal és a makréla például tele vannak omega -3 zsírsavakkal amelyek segítenek megőrizni szív-és érrendszerünk egészségét. Ezeknek a betegségeknek a kialakulását gyakran hozzák összefüggésbe a mindennapi stressz-szel. A hal fontos forrása a B6 és B12 vitaminoknak amelyek szintén részt vesznek a szerotonin termelésben ,és tartalmaznak  egy kolin nevű anyagot amely segít élesen tartani a memóriánkat.

A spenót és a brokkoli

A sötétzöld zöldségek igazi erőművei az ásványi anyagoknak és a stresszoldó B-vitaminoknak.Magnézium, folsav amelyek segítenek oldani a szorongást, a pánikot és a depressziót.

Diófélék

A diófélék remek stresszoldók.Gazdag forrásai a triptofánnak, a B-vitaminoknak, a magnéziumnak, az E-vitaminnak és a cinknek.Előbbiekről már nem ejtek szót, utóbbi kettő pedig erőteljes antioxidáns. A szabad gyökök pusztító hatása összefüggésbe hozható a szívbetegségekkel, az öregedéssel, a tumoros betegségekkel és még sok más betegséggel amely veszélyeztet minket.

Áfonya és egyéb színes bogyósok

A növényi színanyagok amelyek csodákra képesek, és  C-vitamin – ez minden bogyós gyümölcs fő ütőkártyája! Egészségesebb szív és érrendszer , erősebb immunrendszer, és máris jobban toleráljuk a stressz romboló hatásait.

Pulyka és csirke

Ezeknek a szárnyasoknak a húsa gazdag forrása a triptofánnak. Talán ez az oka annak, hogy egy  gazdag tyúkhúsleves ,vagy egy pulykasült  elfogyasztása után vasárnap délután csak egy kiadós  alvásra vágyunk?

A narancs

A narancsnak és más citrusféléknek jól ismert a magas C-vitamin tartalma amellyel feltöltik szervezetünket.A C-vitaminban gazdag élelmiszerek segítik az immunrendszer működését amelynek kimerülése közismert a tartós stresszben élő embereknél. Ezen kívül a sokat emlegetett antioxidáns hatás amely segít kordában tartani az egész szervezetünket fenyegető szabad gyököket .

Aszalt sárgabarack

A sárgabarack gazdag forrása a magnéziumnak amely természetes stressz-gyilkos. A magnézium az izomműködéshez is nélkülözhetetlen és az izomműködésbe természetesen beletartozik a szívizom is.Talán azt is mondhatnánk segít legyőzni a stressz által okozott, és olyan gyakran előforduló “ideges szívdobogást”. Legyen tehát nálunk készenlétben egy zacskó aszalt sárgabarack a nehéz időkben .

A teljes kiőrlésű gabonafélék

A teljes kiőrlésű gabonafélék szintén az egészség őrei. A stressz szempontjából tele vannak B-vitaminokkal,ásványi anyagokkal -magnézium, kálium, kalcium, szerotonin termelést segítő szénhidrátokkal. Segítenek fenntartani a megfelelő energiaszintet, és egyenletesen tartják a vércukorszintet. Kell ennél több?

A fentieket végigolvasva megfogadom hogy nassolás gyanánt  diót viszek magammal vagy aszalt áfonyát és sárgabarackot, netán teljes kiőrlésű gabonából készült kekszet. A  stressz előbb  vagy utóbb mindannyiunkat utol ér.

 

www.health24.com