A reggeli előtt végzett testmozgás extra előnyökkel jár

Ha edzőterembe tartasz, vagy a járdát koptatod a fogyás reményében, próbáld mindezt a reggeli első étkezés előtt tenni.Hatékonyabb lesz!

A testmozgás éhgyomorra sokkal hatékonyabb mint reggel után-egy brit tanulmány szerint.Az edzés ha éhgyomorra végzik több testzsírt éget el, jobban segít elveszíteni  a derék körüli extra centiket és nagyobb mértékben csökkenti a zsírok szintjét a vérben.Bár a testmozgás előnyei ismertek a kutatók már abban is biztosak  jobb éhgyomorra edzeni,mint teli gyomorral

Dr Jason Gill( Glasgow University ) a kutatás vezetője szerint azért jobb hatású a reggeli előtti edzés, mert éhgyomor esetén a szervezet kénytelen saját zsírraktárainak égetésével előteremteni az energiát, és amikor az emberek fogyásról beszélnek valójában a zsírvesztésről van szó.A kísérletet tíz férfi közreműködésével végezték akik három alkalommal tettek látogatást az egyetem kardiovaszkuláris és orvosi karán.Mindhárom alkalommal egy kellemes  reggelin vettek részt. Az első reggelen csak enniük kellett, a másodikon reggeli előtt egy gyors tempójú sétát kellett tenniük, a harmadik reggelen pedig ezt a sétát evés után végezték.A reggeli előtti séta 33%-kal több zsírt fogyasztott el mint a reggeli utáni.

Míg a férfiak csak gyalogoltak ennél megerőltetőbb testgyakorlást is lehetne végezni.Ez azért van, mert a testnek elegendő tartalékai vannak másfél-kétórás edzés számára is.

Azonban akik nem tudják elviselni a gondolatot hogy éhgyomorra megerőltető mozgást végezzenek ne essenek kétségbe.A semmittevés és az edzés között máris nagy a különbség.Ha  az egész éhgyomorra történik annak van egy kis plusz előnye is, de a hangsúly mégis a mozgáson van akár a reggeli pirítós után is.

A súlyveszteség azonban lassú folyamat lesz . Azok akik éhgyomorra képesek egy kicsit sétálni kb. egytized fontnyi (45 gramm)  zsírral égetnek el többet mint azok akik reggeli előtt és utána is csak pihennek . A fogyáshoz vezető út hosszú és rögös, kb .tíz napi egyórás gyors sétával lehet egy fontnyi (453 gramm) fogyást elérni.Ez a ” gyorsaság “azonban valóban az egyenletes fogyáshoz vezet.

Forrás: DailyMail online