A facebook különleges arca!

(MTI) – Egy friss tanulmány szerint ha a közösségi média oldalain felhívják a figyelmet a szervdonáció fontosságára, n? az adományozásra jelentkez?k száma.

    Miután a Facebook 2012 májusában engedélyezte, hogy a felhasználók profilján megjelenjen, ha szervdonornak jelentkeznek, az Egyesült Államokban már aznap 13 ezren iratkoztak fel a leend? donorok közé. Ez húszszor annyi, mint a napi regisztrációk átlagos száma – idézte a Live Science tudományos portál az American Journal of Transplantation folyóiratban megjelent tanulmányt.
A közösségi média kezdeményezésének hatása tagállamonként eltér? volt az els? napon: hétszeresére emelkedett Michiganben, százszorosára Georgiában – derült ki a felmérésb?l.
„Kutatásunk az Egyesült Államok transzplantációs válságának megoldására irányul. Kiderült, hogy a közösségi háló értékes eszköze lehet a makacs közegészségügyi gondok új megközelítésének” – mondta Andrew Cameron, a kutatás egyik résztvev?je, a baltomore-i John Hopkins Kórház májtranszplantációs vezet? sebésze.
Az Egyesült Államokban jelenleg 118 500-an vannak a szervre várók listáján, amelyre a Szervadományozás Egyesült Hálózata szerint tízpercenként kerül fel új név. Számtalan korábbi er?feszítés ellenére sem n?tt a donorok száma, miközben drámaira szökött fel a rászorulóké. Átlagosan naponta 18-an halnak meg a várakozók közül.
A Facebook kezdeményezésére most a felhasználó donorregisztrációja megjelenik az id?vonalán, és barátai, családtagjai értesülhetnek róla. Emellett a portál el is irányítja a lakóhely szerinti regisztrációs intézménybe az érdekl?d?t. A növekedés oka az is lehet, hogy „baráti környezetben” az emberek szívesebben hoznak döntést nehéz kérdésekben, mint például a közlekedési hatóságnál, ahol szintén várják a szervadományozók jelentkezését.
A kezdeti lelkesedést követ? hetekben azonban csökkent a jelentkezések száma. A kutatók szerint további munkára van szükség, hogy fenntartsák az érdekl?dést.
„Az el?ttünk álló kihívás a Facebook, a Twitter, a YouTube vagy az Instagram közösségi oldal hatékonyabb és tartósabb eredménnyel járó felhasználása” – írták a tanulmány szerz?i.