Meleg, édes fűszer a latte tetején vagy a tekercs belsejében. Amellett azonban, hogy kényezteti az ízlelő bimbóinkat-az új kutatások szerint- a tanulási képességeinket is javítja.
A tanulmány, mely szerint a rosszabb tanulási képességű egerek teljesítménye fahéj fogyasztása után megnő, a Neuroimmune Pharmacology című folyóiratban jelent meg .
Ez lenne talán a legbiztonságosabb és legegyszerűbb módszer arra hogy a rosszabb tanulókból jó tanulók váljanak- mondta Floyd A. Davis professzor a tanulmány vezető kutatója.
Keveset tudunk arról miért van az, hogy egyes emberek egyszerűen jól tanulnak, míg mások szinte küzdenek a tanulással, és nagy erőfeszítéseket tesznek azért, hogy új készségeket sajátítsanak el. Ha megismernénk hogy néhány agyi mechanizmus miért vezet szerényebb eredményekhez, új stratégiákat fejleszthetnénk ki hogy növeljük a tanulási képességeket és a memóriát.
A kutatók a hippokampuszban található fehérjék mennyiségét vizsgálták-a hippokampusz az agynak azon része, amely részt vesz az emlékek képződésében, szervezésében és tárolásában- és azt találták hogy a tanuláshoz kapcsolódó fehérjék mennyisége eltérő a „jó” és „rossz” tanulónak minősített egerek esetében.
A fahéj azonban sikeresen megfordította a tendenciákat:a rossz memóriát és tanulást.
A fahéj etetésével javult a tanulási képesség, és a memória mert megváltozott a hippokampuszban a gyenge teljesítményhez fűződő fehérjék mennyisége. A fűszerként fogyasztott fahéj a szervezetben metabolizálódik. A belőle képződött nátrium-benzoát egyes tanuláshoz kapcsolódó fehérjék szintjét megnövelte, míg másokét csökkentette. A változások következménye jobb memória és jobb tanulási képesség lett. A megváltozott tanulási képességet egy 20 lyukból álló labirintuson tesztelték a kutatók, amelyben az egereknek 2 nap alatt meg kellett tanulni a tájékozódást.
A fahéjjal való etetés egy hónap alatt a „rossz tanulónak” minősülő egerek esetében javította a memóriát és a tanulási képességet, míg a „jó tanulók” esetében ez változatlan maradt. A fahéj tehát a kutatók szerint sikeresen kiigazított a biokémiai, celluláris és anatómiai változásokat a gyenge tanulók agyában.
A tanulásban és az oktatási teljesítményben tapasztalt egyéni különbségek globális kérdéseket vetnek fel. Tovább kell tesztelni ezt a megközelítést, és amennyiben az eredményeket reprodukálni lehet rosszul tanuló diákokon, ez figyelemre méltó előrehaladás lenne.
Forrás: medicalnewstoday.com
Akár azonnal meg lehet kezdeni a kísérletet : a kép forrása egyben kipróbált receptet rejt!