Egy népszerű fűszer amely még a tanulási képességet is serkenti?

Meleg, édes f?szer a latte tetején vagy a tekercs belsejében. Amellett azonban, hogy kényezteti az ízlel? bimbóinkat-az új kutatások szerint- a tanulási képességeinket is javítja.

A tanulmány, mely szerint a rosszabb tanulási képesség? egerek teljesítménye fahéj fogyasztása után megn?,  a Neuroimmune Pharmacology cím? folyóiratban jelent meg .

Ez lenne talán a legbiztonságosabb és legegyszer?bb módszer arra hogy a rosszabb tanulókból jó tanulók váljanak- mondta Floyd A. Davis professzor  a tanulmány vezet? kutatója.

Keveset tudunk arról miért van az, hogy egyes emberek egyszer?en jól tanulnak, míg mások szinte küzdenek a tanulással, és nagy er?feszítéseket tesznek azért, hogy új készségeket sajátítsanak el. Ha megismernénk hogy néhány agyi mechanizmus miért vezet szerényebb eredményekhez, új stratégiákat fejleszthetnénk ki hogy növeljük a tanulási képességeket és a memóriát.

A kutatók a hippokampuszban található fehérjék mennyiségét vizsgálták-a hippokampusz az agynak azon része, amely részt vesz az emlékek képz?désében, szervezésében és tárolásában- és azt találták hogy a tanuláshoz kapcsolódó fehérjék mennyisége eltér? a „jó” és „rossz” tanulónak min?sített  egerek esetében.

A fahéj azonban sikeresen megfordította a tendenciákat:a rossz memóriát és tanulást.

A fahéj etetésével javult a tanulási képesség, és a memória mert megváltozott a hippokampuszban a gyenge teljesítményhez f?z?d? fehérjék mennyisége. A f?szerként fogyasztott fahéj a szervezetben metabolizálódik. A bel?le képz?dött nátrium-benzoát egyes tanuláshoz kapcsolódó fehérjék szintjét megnövelte, míg másokét csökkentette. A változások következménye jobb memória és jobb tanulási képesség lett. A megváltozott tanulási képességet egy 20 lyukból álló labirintuson tesztelték a kutatók, amelyben az egereknek 2 nap alatt meg kellett tanulni a tájékozódást.

A fahéjjal való etetés egy hónap alatt a „rossz tanulónak” min?sül? egerek esetében javította a memóriát és a tanulási képességet, míg a „jó tanulók” esetében ez változatlan maradt. A fahéj tehát a kutatók szerint sikeresen kiigazított a   biokémiai, celluláris és anatómiai változásokat  a gyenge tanulók agyában.

A tanulásban és az oktatási teljesítményben tapasztalt egyéni különbségek globális kérdéseket vetnek fel. Tovább kell tesztelni ezt a megközelítést, és amennyiben az eredményeket reprodukálni lehet rosszul tanuló diákokon, ez figyelemre méltó el?rehaladás lenne.

Forrás: medicalnewstoday.com

Akár azonnal meg lehet kezdeni a kísérletet : a kép forrása egyben kipróbált receptet rejt!