A magnézium D-vitaminnal, K2-vitaminnal lesz teljes

A magnézium áldásos hatásai közül hadd említsük meg a csontok és a fogak felépítésében való részvétele mellett a szívizmok működésében, a vércukorszint szabályozásában betöltött szerepét, a vérerek ellazítását, vérnyomás-csökkentést, a szervezet energiaellátásában (ATP-molekula) való közreműködést, a védelmet a sztrók és a szívinfarktus ellen – az ismertebb izomgörcs-oldó funkció mellett.

A magnézium hiány korai tünetei: étvágycsökkenés, fejfájás, hányinger, fáradtság és gyengeség, súlyosabb hiány esetében: izomgörcs, tompaság, szívritmus-zavar.

Helyes táplálkozással nem lehetetlen elegendő magnéziumhoz jutni, hiszen a zöld leveles zöldségekben (spenót, mángold, babfélék, diófélék, tökmag, napraforgómag, szezámmag, kakaó) bőven van, csakhogy gondolni kell arra is, hogy a műtrágyázott földeken nevelt növények maguk sem kapnak magnéziumot, mivel a műtrágya csak nitrogént, káliumot, foszfort tartalmaz.

Vannak olyan állapotok, betegségek, amelyek megnehezítik a magnézium felszívódását, ilyen például, az idős kor, a bélbetegségek, a vesebetegségek, vagy bizonyos gyógyszerek (vízhajtók, antibiotikumok) szedése. Ilyen esetben lehet szükséges a teljes értékű táplálkozás mellett is magnézium táplálékkiegészítő szedése.

Ha teljes értékű, változatos táplálékon élünk, annak megvan az az előnye, hogy nem kell sokat törődni azzal, hogy az egyes összetevők egyensúlyban vannak-e egymással.

Ha már táplálékkiegészítőket szedünk, tekintettel kell lennünk a magnézium, a kalcium, a K2-vitamin és a D-vitamin helyes arányára, hogy elkerüljük a D-vitamin mérgezést, vagy a kalciumszedés okozta megnövekedett szívroham és sztrók kockázatot.

Részben az magyarázza ezeket a mellékhatásokat, hogy nincs a szervezetben elegendő K2-vitamin. A K2-vitamin a megfelelő helyre – a csontokba és nem az erekbe – tereli a kalciumot, és így D-vitamin mérgezés sem alakul ki a K2-vitamin jelenlétében.

Tehát ha D-vitamint szedünk, akkor vagy gondolni kell a táplálékban a K2-vitamin elegendő mennyiségű bevitelére, vagy K2-vitamin szupplementumot kell szedni.

Az arány: minden 1000 IU (nemzetközi egység) D-vitaminhoz 100-150 mikrogrammot kell számítani a K2-vitaminból.

A magnézium van olyan fontos, mint a kalcium – ha már táplálékkiegészítőben gondolkodunk -, mert a magnézium a sejtekben tartja a kalciumot, ami a működésüket segíti. Az ember természetes táplálékában  a kalcium-magnézium aránya 1:1 volt. Ma Amerikában 3,5:1…

Mindent egybevéve, ha valaki magnéziumot, kalciumot, D3-vitamint vagy K2-vitamint szed, fontolóra kell vennie, hogy a többit is szedje.

Megjegyzés: Semmiképpen se válasszunk olyan étrend kiegészítőt, amelyben a kálcium és a magnézium együtt fordul elő, ugyanis ugyanazért a felszívódási  útvonalért versengenek a szervezetben.Emiatt ki tudja mi lesz a végeredmény: egyikből vagy a másikból épp mennyi lesz hasznosítható az ember számára. Gyógyszer formában ezért  nem fordul elő a két anyag együtt . Sőt még arra is figyelmet kellene fordítani ha mindkettőt szedjük ezt időben eltolva tegyük!

Forrás: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/12/17/magnesium-benefits.aspx?e_cid=20121217_DNL_art_1

Forrás: Független.hu