Rosszul vezetni betegség

A WHO adatai szerint Kínában a 15-44 éves korosztályban, jelenleg a közlekedési balesetek jelentik az els? számú halálokot. A kínai orvosok a probléma enyhítésének érdekében, újabban megpróbálják betegségként kezelni az országra jellemz? rossz autóvezetési technikát.

Dr. Jin Huiqing majdnem három évtizedet töltött annak elemzésével, hogy egyes sof?rök miért hajlamosabbak a balesetekre, mint mások. A leleményes kutató eredményeit jövedelmez? vállalkozássá fordította, méghozzá oly módon, hogy tapasztalatait egy közlekedésbiztonsági programcsomaggá alakítva eladta kínai önkormányzatoknak.

Dr. Jin cége, az Anhui Sanlian Group által kifejlesztett, három elemb?l álló közlekedésbiztonsági program lényege a sof?rök tesztelése, szimulátoros képzése, valamint a veszélyes közlekedési gócpontok folyamatos térfigyel? kamerás kontrollja.
A kutató megpróbálta megcélozni a baleseteket okozó probléma gyökerét, akképpen, hogy azonosította a rossz sof?rök fizikai és pszichológiai vonásait, mint pl. a felesleges kockázatvállalás, vagy az alacsony stresszt?r?-képesség stb., és az eredményeik alapján távol tartotta ?ket a közlekedést?l vagy megfelel? tréninget biztosított számukra. Dr. Jin szerint ugyanis hiába látják el az autókat a legmagasabb színvonalú biztonságtechnikai felszereltséggel, és hiába szigorítják tovább a közlekedési szabályokat, ha az emberek nincsenek tisztában képességeikkel, valamint nem kapják meg a kell? kontrollt és segítséget.

Jinan városában els?ként adoptálták a szisztémát, és a tartományi f?város rend?rségének beszámolója szerint a halálos közúti balesetek száma az utóbbi öt évben a harmadára esett.

Dr. Jin kutatásai során több ezer közlekedési felvételt nézett végig, számtalan neurológiai vizsgálatot végzett és százával elemezte a vérmintákat, mert határozott célja a rossz sof?rökre jellemz? genetikai markerek azonosítása.

Kutatásainak szükségességével az üzleti, civil és kormányzati szervezetek csoportosulásaként létrejött Globális Közlekedésbiztonsági Partnerprogram is egyetért, mivel Kínában naponta átlagosan 300 ember hal meg az utakon, ami megfelel egy 747 Boing utasszállító repül?katasztrófájának

Forrás:telegraph.co.uk