Délelőtt tízre járnak brit középiskolások egy négyéves kutatás alatt

(MTI) – Délel?tt tízkor kezdik az iskolát brit középiskolások az Oxfordi Egyetem négy évig tartó vizsgálatában, amely annak akar utánajárni, javulnak-e a vizsgaeredmények, ha kés?bb kelnek a diákok.

clock   Több mint száz angol középiskola 10. és 11. évfolyamra járó, GCSE-vizsgák el?tt álló tanulói vesznek részt a vizsgálatban, amely azokon a tudományos bizonyítékokon alapul, amelyek arra utalnak, hogy a tizenévesek biológiai órája egyáltalán nincs összhangban a hagyományos tanítási id?vel – számolt be róla a The Daily Telegraph online kiadása.
  A North Tyneside-i Monkseaton Gimnáziumban 2009-ben végzett úttör? kutatás során 19 százalékkal javultak a f? tantárgyakból szerzett érdemjegyek, amikor egy órával kés?bb kezd?dött az iskola. Amikor azonban az iskolaigazgató távozott, visszatértek a 8.50-es kezdésre.
Hat idegtudományi vizsgálat egyike lesz az új kutatás. Más projektek a testmozgást növelik, vagy változtatnak az órák közti szüneteken, és lesz, amelyik agytornáztató játékokat illeszt a tantervbe. A 2018-ig tartó hat vizsgálatban összesen több mint 60 ezer tizenéves vesz részt.
   „Tudjuk, valami furcsa dolog történik tizenéves korunkban, úgy t?nik, mintha nem lennénk összhangban a világ ritmusával. A szül?k azt hiszik, azért, mert lusta a tini, és szerintük mindent megoldana, ha korábban menne aludni. A tudomány azonban azt mondja, reggel lenne szükség több alvásra” – magyarázta Collin Epsie, az alváskutatás vezet?je.
A tizenévesek biológiai órája általában kétórás késést mutat a feln?ttekéhez képest. A neurológusok szerint biológiai hajlamuk szerint éjfél körül mennének aludni és reggel 9-10 óra között lennének teljesen éberek és tettre készek.
A biológiai óra ezt a beállítást követi a lányok körülbelül 19, a fiúk 21 éves koráig.