A lépcső lehetőség, ragadjuk meg!

Mozgólépcsőzünk és buszozunk, autóban ülünk és liftezünk. Pedig a lépcső lehetőség, ami szívizomzat megerősítésén túl segít karbantartani a testsúlyt is, napi 2000 lépéses sétával pedig akár 8 százalékkal és csökkenthető a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata!
„Magyarországon vezető haláloknak számítanak a szív és érrendszeri megbetegedések. Ezek következtében többen halnak meg, mint más betegségben és autóbalesetben összesen.”- mondja dr. Becker Dávid kardiológus belgyógyász, egyetemi docens. „Pedig a szív és érrendszeri megbetegedések jelentős része egy kis odafigyeléssel, tudatos életmóddal megelőzhető!”

A megfelelő táplálkozás mellett a legtöbbet mozgással tehetnek az emberek a szívük egészségéért, így ha a könnyebb mozgólépcsőzés helyett a fárasztó lépcsőt választjuk vagy, ha buszozás helyett rövidtávon inkább sétálunk, máris sokat tettünk magunkért! A kardiológus belgyógyász szerint a lépcsőzés a kardió mozgásformák közé tartozik, ezért a szívizomzat megerősítésén túl segít karban tartani a testsúlyt is. „Egy tanulmány szerint már naponta 2000 lépés jelentősen, akár 8 százalékkal is csökkentheti a szív-érrendszeri megbetegedés kockázatát.”

egeszseg.hu